Dr. Osman Uyar

Mide Bypass

Mide Bypass ameliyatı Laparoskopik (kapalı) olarak yapılan bir ameliyattır. Tüp mide ameliyatından farkı hem midenin küçülmesi hem de bir kısmının bağırsakların hiç gıda ile karşılaşmamasıdır. Bu ikili etki nedeni ile tüp mide ameliyatına göre hem kilo vermede hem de diyabetin tedavisinde daha başarılıdır. Bağırsakların bir kısmı bypass edilmesi nedeni ile bu ameliyatlardan sonra ömür boyu bazı vitaminlerin kullanılması gerekliliği ve endoskopi ile safra yollarına ulaşmanın mümkün olmaması ise tüp mide ameliyatına göre dezavantajıdır. Birden fazla türde mide bypass ameliyatı bulunmaktadır. Hangi bypass cerrahisinin yapılacağı hastalara ve cerrahın tercihine bağlıdır.

Dr. Osman Uyar

Kimler Bypass Olmalıdır?

Mide Bypassı genel olarak amaç diyabetin tedavisidir. Dolayısıyla beden kitle indeksi ameliyata uygun olan diyabet hastalarında tercih edilmektedir. Ayrıca reflü özefajit problemi olan obez hastalara da bypass cerrahisi yapılabilmektedir. Daha önce tüp mide ameliyatı geçirmiş ve tekrar kilo alan hastalara da y,ne bypass ameliyatı uygulanabilmektedir. Kime hangi ameliyatın yapılacağı kişiye özgüdür ve obezite cerrahisi konusunda deneyimli hekimlerin görüşleri ameliyat seçiminde en önemli basamaktadır.

Kaç Kilo Veririm?

Ameliyat tipine bağlı olarak değişmekle birlikte obezite ameliyatı sonrasında hastalar fazla kilolarının %60-90’ını verebilirler. Kişiden kişiye ve yapılan ameliyatların tipine göre verilen kilo miktarı değişkenlik göstermektedir.

Ameliyat Ne Kadar Sürer?

Ameliyat kapalı (Laparoskopik) olarak yapılmaktadır ve ortalama 60-90 dk sürmektedir.

Çok Ağrım Olur Mu?

İşime Ne Zaman Başlarım?

Masabaşı bir işte çalışıyorsanız işinize ameliyattan 7 gün sonra başlayabilirsiniz. Efor gerektiren bir işiniz varsa bu süre genelde 15 gündür.

Kontrol Gerekir Mi?

Ameliyat sonrasında belirli aralıklarla kontrollere gelmeniz ve bazı testleri yaptırmanız uygun olmaktadır. Ameliyat olduğunuzda sizi ailemizin bir parçası olarak görürüz. Unutmayın başarı ekip işidir. Ekibimizle size yardımcı olmaktan keyif alırız.

Konuyla İlgili Bize Ulaşın!

Sağlığınız
Bize Emanet

Özel Grandmedical Hastanesi
Güzelyurt Mah. 19 Mayıs Bulvarı
No:4 Yunusemre / Manisa

+90 542 287 88 17

Sağlığınız
Bize Emanet

Özel Grandmedical Hastanesi
Güzelyurt Mah. 19 Mayıs Bulvarı
No:4 Yunusemre / Manisa

+90 542 287 88 17

Bu sitedeki bilgiler asla bir doktor muayenesinin yerine geçmez. Tamamen bilgilendirme amaçlıdır.

Dr. Osman Uyar © 2024. Tüm Hakları Saklıdır.